Zoekmachinemarketing begrippenlijst
A.
B.
C.
D.
E.
F.
G.
- Google Analytics
Met Google Analytics, een gratis tool van Google, kun je alle bewegingen van je website bezoekers inzichtelijk maken. Denk hierbij aan hoe vaak jouw website wordt bezocht, welke pagina’s bekeken zijn en hoe bezoekers op jouw website terecht zijn gekomen.
- Google Tag Manager
Google Tag Manager is een systeem waarmee je overzichtelijk tags (tracking codes) op je website of app kunt implementeren.
H.
I.
J.
K.
L.
M.
N.
O.
P.
- Property
Een property kan een website of app zijn waarvan je graag gegevens wilt verzamelen. Wanneer je een property aan een account toevoegt, genereert Google Analytics de tracking code die je gebruikt om gegevens over die property te verzamelen. Je kunt in één Google Analytics account maximaal 50 property’s toevoegen.
Q.
R.
S.
T.
- Tracking code
Een tracking code is een code die het mogelijk maakt om activiteiten van website bezoekers te meten wanneer deze aan de achterzijde van een website geïmplementeerd is. Een aantal voorbeelden van tracking code zijn cookies, pixels op een pagina en het analyseren van log bestanden.
U.
- UA code
De UA code ook wel tracking-ID genoemd, is een tekenreeks zoals UA-000000-1. Deze moet worden opgenomen in de tracking code om Google Analytics te laten weten naar welk account en welke property gegevens moeten worden verzonden. De UA code kun je terugvinden via de instellingen linksonderin Google Analytics > Beheerder > Property > Trackinginfo > Trackingcode. Je kunt de code met behulp van Google Tag Manager toevoegen van je website.
V.
W.
X.
Y.
Z.